Heb ik een magnesium tekort?

osteoporose-Heb ik een magnesiumtekort

Heb ik een magnesiumtekort is een veelgestelde vraag. 

Op deze pagina willen we je een antwoord geven hoe je een magnesiumtekort herkent en wat kan je er zelf aan kunt doen.
Vroege symptomen van een magnesium tekort kunnen zijn: misselijkheid, braken, verlies van eetlust, vermoeidheid en osteoporose. Een magnesium tekort, ook wel een hypomagnesiëmie genoemd, is een vaak over het hoofd gezien gezondheidsprobleem. Magnesium is een essentieel mineraal en elektrolyt dat een belangrijke rol speelt in veel lichaamsprocessen. Het is dus van vitaal belang dat je elke dag genoeg magnesium binnenkrijgt. Doe de magnesium zelftest verderop deze pagina.

Bepaalde factoren kunnen het risico van een magnesiumtekort verhogen.

Heb ik een magnesiumtekort?

Magnesium is een mineraal wat tegenwoordig aangevuld MOET worden omdat het niet meer voldoende in onze dagelijkse voeding zit. Dus het zou heel goed kunnen dat je een magnesiumtekort hebt.

Een paar belangrijke oorzaken van een magnesiumtekort zijn:

KLIK HIER maak een account aan en ontvang direct
50 spaarpunten t.w.v. € 2,50 korting op je bestelling!

  • Te weinig magnesium in de dagelijkse voeding
  • Aandoeningen zoals de ziekte van Crohn en coeliakie
  • Borstvoeding
  • Schildklieraandoeningen
  • Diabetes type 2
  • Medicijn gebruik, chemo kuren.
  • Maagzuurremmers

Bijbehorende symptomen magnesiumtekort

  • Regelmatig misselijkheid
  • Braken
  • Vermindering van je eetlust
  • Zwakheid
  • Ernstige vermoeidheid (klik om er meer over te weten)
  • Stress
  • Osteoporose

Negatieve effecten magnesium tekort

  • Lager calciumspiegel in het bloed
  • Hypokaliëmie
  • Gevoelloosheid en tintelingen in de ledematen
  • Gewrichtspijnen
  • Toevallen
  • Hartritme stoornissen
  • Hyperventilatie

  • Doe de magnesium tekort zelftest

    Heb je een magnesiumtekort? Vrijwel zeker als je slechts TWEE van de volgende vragen met ja kunt beantwoorden.

    1. Gebruik je regelmatig maagzuurremmers?
    2. Drink je regelmatig koolzuurhoudende dranken?
    3. Eet je regelmatig gebakjes, evenals taarten, koekjes bij koffie of thee, desserts, snoep of bijvoorbeeld andere zoete voedingsmiddelen?
    4. Drink je meer dan 8 alcoholische dranken per week?
    5. Heb je veel stress in je leven, sport je intensief of heb je recentelijk een grote medische ingreep gehad?
    6. Gebruik je vochtafdrijvende pillen, hart medicatie, astma-medicatie, de pil of oestrogeen vervangende therapie?
    7. Neem je calcium en/of vitamine D in zonder magnesium?
    8. Heb je last van pijn in de voeten, kramp in je spieren, fibromyalgie, migraine of reumatische klachten?
    9. Slik je medicijnen?
    10. Ben je ouder dan 55 jaar?

    Hoeveel magnesium heb je dagelijks nodig?

    Een volwassen mens heeft per dag wel 300 tot 700 mg magnesium nodig om goed te kunnen functioneren en om gezond te blijven. Per dag krijgen we echter maar slechts 50-100 mg magnesium via ons dagelijkse voeding binnen. Daardoor kunnen de symptomen van een magnesium tekort verergeren.

    We hebben dus elke dag extra magnesium suppletie nodig.

    De dagelijkse aanbevolen hoeveelheid elementaire magnesium voor een man is : 420 mg magnesium.

    De dagelijkse aanbevolen hoeveelheid elementaire magnesium voor een vrouw is : 320 mg magnesium.

    Voor kinderen klik hier.

    Heb je symptomen van een magnesium tekort? Dan kan je er wat aan doen.

    Eet voedingsmiddelen die veel magnesium bevatten, zoals groene groenten, fruit, volle granen en peulvruchten.

    Enkele voedingsmiddelen met een hoog magnesiumgehalte:
    Noten, spinazie, broccolie, bananen, pindakaas, volkoren brood, avocado, aardappelen, yoghurt en zilvervliesrijst.

    Hier enkele tips voor het verbeteren van een magnesiumabsorptie bij magnesium tekort symptomen.
    Verminderen of vermijden van calciumrijke voeding zoals zuivel. Doe dit alleen 2 uur voor of na het eten van magnesiumrijk voedsel. Vermijd hoge doseringen zink. Zorg dat je vitamine D waarde op peil is. Stop met roken.

    Hoe kan ik een magnesiumtekort voorkomen?

    Door dagelijks extra magnesium te nemen. Dit geldt natuurlijk voor het hele gezin. Vooral kinderen lopen veel risico op een magnesiumtekort met alle gevolgen van dien. Er zijn verschillende manieren om een magnesiumtekort te voorkomen. Hieronder geven we een aantal voorbeelden wat je zou kunnen gebruiken.

    magnesium tekort symptomen-magnesiumolie

    Gebruik Regenesis magnesium olie: 
    Dagelijks 2 sprays per 10 kg. lichaamsgewicht. Dus weeg je 60 kilo gebruik dan 6 x 2 = 12 sprays per dag.

    Bij een magnesium tekort:
    Vermoed je dat je symptomen van een magnesium tekort hebt gebruik dan 4 sprays magnesiumolie per 10 kg lichaamsgewicht.
    Dus weeg je 60 kilo gebruik dan 6 x 4 = 24 sprays per dag.

    Breng de hoeveelheid magnesiumolie bijvoorbeeld aan op armen, benen, buik, oksels en waar je het maar aan wilt brengen. Hierbij is vervolgens een lichte tinteling en een warm gevoel volkomen normaal. Bovendien voor een optimaal effect verdeel je de benodigde hoeveelheid magnesiumolie over de dag.  Laat 10 minuten inwerken.

    Magnesium badkristallen verlichten bijbehorende symptomen magnesiumtekort

    Gebruik Regenesis magnesium badkristallen voor een voetbad: 
    5 liter water met 200 g magnesium badkristallen resulteert vervolgens in een 2% oplossing.
    5 liter water met 400 g magnesium badkristallen resulteert vervolgens in een 4% oplossing.

    De duur van het voetbad moet tenminste 20 minuten zijn.

    Gebruik Regenesis magnesium badkristallen voor een ligbad: 
    120 liter water met 2 kg magnesium badkristallen resulteert vervolgens in een 2% oplossing.
    120 liter water met 4 kg magnesium badkristallen resulteert vervolgens in een 4% oplossing.

    Om een magnesium tekort met bijbehorende symptomen op te lossen raden we daarom minimaal 2 ligbaden van tenminste 30 minuten per week aan.

    magnesium tekort symptomen-magnesium magnesiumvlokken

    Heb ik een magnesium tekort? Een magnesium voedingssupplement helpt...

    Gebruik ons vloeibaar magnesium voedingssupplement: 
    Neem naar behoefte 20-60 druppels per dag. Voeg de druppels toe aan water, vruchtensap of voedsel.
    Vloeibaar elementair magnesium voedingssupplement is daarbij voorzien van een druppelaar.
    20 druppels is ca. 1 ml =105 mg pure magnesium.

    Gebruik magnesium kristalpoeder:
    1 x per dag 1 vol maatschepje = 240 mg pure elementaire magnesium.
    Tijdens of vlak na de maaltijd innemen met water ofschoon vruchtensap en goed roeren. Smaakt weliswaar een beetje bitter.

    Klik op onderstaande button om je eigen ervaring met onze magnesium te delen

    Submit your review
    1
    2
    3
    4
    5
    Submit
         
    Cancel

    Create your own review

    regenesis--magnesium
    Average rating:  
     1 reviews
    by Brenda on regenesis--magnesium
    Op advies van mijn huisarts

    Ik ben door mijn huisarts geattendeerd op julie magnesiumolie. Ik smeer het nu elke dag op mijn armen en benen. Ik ben totaal verrast. Voel me veel beter en fitter. bedankt!

    Magnesium serum concentraat 200 ml + een navulfles van 500 ml

    Magnesiumolie en magnesiumserum

    8 kg. Magnesium badkristallen

    Magnesium badkristallen

    Himalaya vloeibaar en magnesium poeder

    Magnesium voedingssupplement

    Telefonisch advies?

    Alleen dinsdag t/m donderdag
    De therapeuten zijn beschikbaar tussen  13:30 uur en 16:30 uur.
    Telefoon: + 31 (0) 320 419 822

    Wil je iets over een product weten? 

    Bel de afdeling verkoop

    Telefoon:+ 31 (0) 320 410 902

    Wil je een ook product verkopen?

    Bel onze afdeling verkoop over de mogelijkheden

    Telefoon:+ 31 (0) 320 410 902

    magnesiumolie bij magnesiumtekort